Znaczne rozszerzenie zoladka przemawia raczej za lagodnym tlem choroby, widzialem jednak bardzo duze rozszerzenia

July 14th, 2018

Znaczne rozszerzenie żołądka przemawia raczej za łagodnym tłem choroby, widziałem jednak bardzo duże rozszerzenia. Rokowanie w zwężeniu odźwiernika zależy: 1) od choroby, która wywołała zwężenie odźwiernika z następowym rozszerzeniem żołądka; 2) od stopnia rozszerzenia żołądka; 3) od okresu choroby (przerostowy czy zanikowy); 4) od ogólnego stanu chorego. Leczenie. W przypadkach rozszerzenia żołądka na tle kurczu odźwiernika leczenie ma za zadanie usunąć przyczynę kurczu. W zwężeniu organicznym stosuje się leczenie dietetyczne, mechaniczne, farmaceutyczne i chirurgiczne. Leczenie dietetyczne polega: 1) na podawaniu pokarmów często, lecz małymi ilościami na raz, przy tym w postaci dobrze rozdrobnionej; 2) na ograiczeniu płynów; 3) na usunięciu pokarmów ciężkich. Ilość płynów na dobę nie powinna przekraczać 1/2 litra. Stanowczo nie można zezwalać na napoje alkoholowe ani na leczenie wodami mineralnymi. Pokarmy mogą się składać z białka, węglowodanów i tłuszczów, lecz tylko w postaci łatwo przyswajalnej. Białko ogranicza się w przypadkach gnicia zalegających w żołądku pokarmów, objawiającego się odbijaniem o zapachu zgniłych jaj. [patrz też: cyklopiroksolamina, adapalen, hostessy fordanserki ]