Yaws Eradication – cel na końcu zasięgu

May 22nd, 2018

Szczęki są przewlekłą chorobą zakaźną wywołaną przez podgatunek Treponema pallidum pertenue, bakterię gram-ujemną, która jest genetycznie blisko spokrewniona z mniej powszechnymi nierealne, endemicznymi treponematami, bejel i pinta oraz T. pallidum podgatunek pallidum, czynnik wywołujący kiłę. Jako jedna z 17 zaniedbanych chorób tropikalnych, które Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaklasyfikowała jako nieproporcjonalnie dotykające ludność znajdującą się w niekorzystnej sytuacji ekonomicznej, do wykazu osób zaaprobowanych do globalnej eradykacji dodano rezolucję Światowego Zgromadzenia Zdrowia z 2013 r. (WHA66.12) ). Okryty skórny wrzód związany z dolną nogą 10-letniego dziecka w Papui Nowej Gwinei. Wrzód ustąpił po podaniu domięśniowej penicyliny G-benzatyna.
Arlene Dent, MD, Ph.D.
Przenoszenie T. pallidum pertenue następuje przez bezpośredni kontakt drobnych otarć skóry niezainfekowanej osoby z zakaźnymi zmianami skórnymi zakażonej osoby. Mediana okresu między inokulacją a pojawieniem się pierwotnej zmiany w odchyleniu wynosi 21 dni (zakres od 9 do 90). Pierwotne odchylenia manifestują się jako grudka, brodawczak i owrzodzenie skóry, które może mieć średnicę od 2 do 5 cm (patrz zdjęcie). Zmiany najczęściej dotyczą skóry dolnej nogi i kostki, a rzadziej ręki, ręki lub pośladków. Pierwotne rozwidlenia ustępują w ciągu 3 do 6 miesięcy, ale jeśli nie jest leczone antybiotykami, może dojść do krwotocznego i limfatycznego rozprzestrzeniania się bakterii i prowadzić do rozwoju wtórnych odchyleń, stanu charakteryzującego się zakaźnym, powierzchownym, niejednolitym skalowaniem skóra i płytki dłoni i podeszwy połączone z bólami stawów i złym samopoczuciem. W przypadku nieleczenia, odchylenia mogą stać się przewlekłą, nawracającą chorobą objawiającą się w zapaleniu okostnej, zapaleniu palców, niszczącym owrzodzeniu podniebienia i nosogardzieli oraz deformacjami kości długich kończyn.1
Kraje, w których obecnie występują Szczeliny, są endemiczne. Począwszy od 2013 r. Obecność symptomatycznych odchyleń została udokumentowana w 13 krajach w Afryce, Azji Południowo-Wschodniej i regionie zachodniego Pacyfiku (patrz mapa), chociaż taka dokumentacja prawdopodobnie stanowi niedoszacowanie globalnej dystrybucji odchyleń, zważywszy na brak systematycznego mapowania . Z epidemiologicznego punktu widzenia, odchylenia dotyczą przede wszystkim dzieci zamieszkujących obszary wiejskie w tropikach, gdzie opady i wilgotność są wysokie, a ubóstwo i słaba higiena sprzyjają przenoszeniu z człowieka na człowieka. Wiadomo, że okresy występowania wysokich opadów sezonowych w tropikalnych lasach deszczowych wiążą się ze zwiększonym współczynnikiem transmisji. Nie uważa się za zoonotyczny rezerwuar dla odchodów, chociaż dzikie goryle w środkowej Afryce zostały zarażone T. pallidum pertenue.
Obecna strategia WHO dotycząca eliminacji odchyleń została sformułowana na międzynarodowym spotkaniu ekspertów w Morges w Szwajcarii w 2012 r.2 Kluczowymi koncepcjami strategii są całkowite traktowanie społeczności – traktowanie wszystkich kwalifikujących się członków społeczności, u których występuje endemiczne znoszenie się jamy ustnej z azytromycyną (lub domięśniowa penicylina G benzatyna, jeśli azytromycyna jest przeciwwskazana). Azytromycyna jest antybiotykiem makrolidowym, który, jak wykazano, nie ustępuje w stosunku do poprzedniego standardowego schematu leczenia, domięśniowej iniekcji długodziałającej penicyliny.3 Stosowanie doustnego antybiotyku jest główną zaletą, ponieważ eliminuje potrzebę i dodatkowe koszty. podawania domięśniowych zastrzyków na skalę całej społeczności.
Drugim ważnym elementem strategii jest obserwacja masowego leczenia z aktywnym nadzorem i ukierunkowanym leczeniem objawowych oraz utajonych (bezobjawowych) odchyleń w około 6-miesięcznych odstępach, szczególnie u dzieci, które stanowią główny rezerwuar przypadków zakaźnych wymaganych do kontynuacji transmisja
[więcej w: ginekolog Warszawa Śródmieście, Ginekolog łódź, gazetka promocyjna lidl ]

Powiązane tematy z artykułem: gazetka promocyjna lidl ginekolog Warszawa Śródmieście Ginekolog łódź