Wywód chorobowy pierwotnego przerostu odzwiernika nie jest dotychczas wyjasniony

June 16th, 2018

Wywód chorobowy pierwotnego przerostu odźwiernika nie jest dotychczas wyjaśniony. Jedni są zdania, że pierwotny przerost odźwiernika powstaje na tle długotrwałego jego stanu kurczowego, który mogą wywołać różne przyczyny, np. odruchowo choroby innych narządów, zwłaszcza pęcherzyka żółciowego i wyrostka robaczkowego oraz przewlekły nieżyt samego żołądka, zaburzenia gruczołów dokrewnych. Inni uważają pierwotny przerost odźwiernika za sprawę wrodzoną, polegającą na guzowatym rozroście (hyperplasia) zwieracza. Objawy podmiotowe i przedmiotowe zależą od stopnia przerostu odźwiernika i wywołanego przezeń zwężenia jego światła. Jeżeli zwężenie jest nieznaczne, choroba objawia się dolegliwościami trawiennymi takimi samymi jakie spostrzega się w przewlekłym nieżycie żołądka. Znaczniejsze zwężenie wywołuje zupełnie taki sam obraz kliniczny, jak bliznowate zwężenie odźwiernika. Obmacywaniem nadbrzusza nieco powyżej i na prawo od p pka daje się czasami wyczuć opór lub guz gładki, zbity, kurczący się odruchowo, przesuwalny na boki. Pierwotny przerost odźwiernika może trwać latarni i wiedzie ostatecznie do wyniszczenia wśród objawów zwężenia odźwiernika. Rozpoznanie. Pierwotny przerost odźwiernika rozpoznaje się zazwyczaj jako przęwlekły nieżyt żołądka, chorobę wrzodową żołądka, raka żołądka lub wtórne zwężenie odźwiernika. [podobne: skuteczne tabletki na odchudzanie forum 2016, Akcesoria samochodowe a eksploatacja pojazdu, obsługa transportowa szkoleń mazowieckie ]

Powiązane tematy z artykułem: Akcesoria samochodowe a eksploatacja pojazdu obsługa transportowa szkoleń mazowieckie skuteczne tabletki na odchudzanie forum 2016