gabinet ginekologiczny a endometrioza
gabinet ginekologiczny lekarz ginekolog

System tylko w nazwie – dostęp, odmiana i reforma w prowincjach Kanady cd

Posted in Uncategorized  by admin
August 3rd, 2018

Commonwealth Fund plasuje swój system na 10. miejscu wśród 11 dobrze prosperujących krajów, a na dole 3 na temat bezpieczeństwa, jakości, dostępu i wydajności.3 Istnieje przepaść między szeroko podzielanymi ambicjami wyrażonymi w głównych przeglądach systemu i wydajności na ziemi. W latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych Kanada opracowała dokumenty o międzynarodowej renomie, które podkreślały społeczne determinanty zdrowia i znaczenie interwencji na poziomie populacji4,5, co znalazło odzwierciedlenie w raporcie Narodowego Forum Zdrowia. W 2002 r. Komisja ds. Przyszłości Opieki Zdrowotnej wezwała do rozszerzenia publicznej opieki zdrowotnej. Praktycznie nic nie utknęło. Rządy zmniejszyły swój udział w całkowitych wydatkach z maksimum 76% do około 70%, zdezaworyzowały niektóre usługi, wprowadziły opłaty dochodowe za długoterminową opiekę domową i poczyniły niewiele dużych inwestycji, aby zmienić niemedyczne uwarunkowania zdrowia. Ale oni wrzucili pieniądze do służby zdrowia, podwajając wydatki w ujęciu realnym między rokiem 1998 a 2010 r. Nawet te ogromne i trwałe inwestycje nie rozwiązały problemów z dostępem ani nie rozszerzyły zakresu objętych usług, co sugeruje, że bardziej głęboko zakorzenione czynniki organizacyjne i kultury praktykowania pozostają głównymi przeszkodami na drodze do poprawy. Krytycznym czynnikiem jest to, że lekarze praktykują z dużą autonomią, co powoduje poważne nieuzasadnione różnice w praktyce. Opłata za usługi nadal jest dominującą metodą płatności dla lekarzy w większości prowincji. Kanada spóźnia się z elektronicznym rejestrem zdrowia i brakuje mu kultury klinicznej, która poszukuje i wykorzystuje dane o wynikach do poprawy.
Uznając, że rozdrobnienie stanowi poważny problem, wszystkie prowincje poza Ontario stworzyły regiony zdrowia w latach 80. i 90. (odkąd zostały wyeliminowane przez Albertę, Wyspę Księcia Edwarda i Nową Szkocję), które pozornie zintegrowały wszystkie usługi w ramach jednolitej struktury zarządzania. Ta reforma strukturalna nie dorównała starym kulturom, a zachęty finansowe i motywacyjne były i nadal są niedostosowane do szerszych celów systemowych. Krytycznym kompromisem było to, że lekarze pozostawali odcięci od regionów, co poważnie ogranicza zarządzanie i zarządzanie praktyką kliniczną. Okazało się, że trudno jest przenieść znaczne fundusze w stronę nurtu pierwotnego i opieki opartej na społeczności lokalnej – długoletni cel regionalizacji.
Mantra ruchu poprawy jakości polega na tym, że uczymy się więcej od porażki niż od sukcesu. Jeśli to prawda, inne kraje muszą się wiele nauczyć od Kanady. Główne wnioski są takie, że system publiczny, który jest zbyt wąsko ukierunkowany na opiekę szpitalną i lekarską, będzie działał słabo przy wielu środkach; nawet ogromny wzrost wydatków nie rozwiąże problemów, o ile nie towarzyszą im istotne reformy polityczne, strukturalne, finansowe i płatnicze; i ograniczona poprawa nastąpi w przypadku braku solidnej integracji usług i wspólnej odpowiedzialności za wydajność wspieraną przez pierwszorzędne systemy informacji zdrowotnej. Co najważniejsze, lekarze muszą być pełnoprawnymi partnerami w systemie, w pełni zaangażowani w wyznaczanie kierunku i w pełni zaangażowani w poprawę dostępu, jakości i wydajności.
Zawał mięśnia sercowego
55-letni mężczyzna bez poważnych schorzeń ma umiarkowanie ciężki zawał mięśnia sercowego.
Pan
[więcej w: lysoformin 3000, przychodnia medicus, usg ręki ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: lysoformin 3000 przychodnia medicus usg ręki