Rokowanie

July 12th, 2016

Ponieważ krwiomocz sam przez się nie przesądza O ciężkości choroby, przeto rokowanie zależy od choroby, która go, wywołuje. Leczenie. Krwiomocz samorodny, widoczny gołym okiem, wymaga przede wszystkim bezwzględnego pozostawania w łóżku. Nadto stosuje się leczenie piramidonem w dawce 1,5 na dobę, dożylne wstrzykiwania koagulenu w dawce 20 ml 3ro roztworu w 20 ml 20% cukru gronowego, 5-10 ml chlorku wapnia (calcium chloratum) lub 2 ml hemoplastyny (hemoplastin Parkę-Davis) w 10-2070 cukrze gronowym, wewnętrznie 570 chlorek wapnia od 3 do 6 łyżek stołowych dziennie. W uporczywych przypadkach obfitego krwiomoczu jest wskazana próbna operacja dla obejrzenia nerki, by nie przeoczyć nadnerczaka. Zresztą uporczywy, obfity krwiomocz może wymagać obłuszczenia nerki (decapsulatio renis ) a nawet usunięcia samej nerki (nephrectomio.), pomimo że nowotworu nie ma. W innych postaciach krwiomoczu stosuje się leczenie choroby podstawowej.
Badania mikroskopowe Badanie mikroskopowe osadu moczu ma ogromne znaczenie, gdyż rozstrzyga w wielu przypadkach o stanie narządu moczowego. Aby uzyskać osad, wlewa się mocz do naczynia o wąskim dnie lub odwirowuje się, nawet jeżeli mocz jest zupełnie przejrzysty. Jeżeli przez wirowanie osadu nie uzyskuje się, to należy zbadać mikroskopowo kroplę moczu, pobraną pipetką z dna probówki wirówkowej. Osad moczu prawidłowego jest nikły, obłoczkowaty. W osadzie tym można stwierdzić bardzo nieliczne pasemka śluzu, gdzieniegdzie odosobnione krwinki białe oraz złuszczony nabłonek przeważnie dolnych dróg moczowych, niekiedy wałeczki szkliste i cylindroidy, u mężczyzn nadto czasami plemniki. W moczu niecewnikowanym .kobiet stwierdza się zwykle także nabłonki części zewnętrznych narządu rodnego. Składniki nieprawidłowe, które stwierdza się w osadzie moczu w chorobach narządu moczowego, mogą być uorganizowane i nieuorganizowane. Do składników uorganizowanych należą komórki nabłonkowe, krwinki białe i czerwone, wałeczki, złogi barwnika krwi, włóknik, strzępki tkanek, bakterie i pasożyty, do składników nieuorganizowanych – związki chemiczne, wytrącone w moczu w postaci krystalicznej i niekrystalicznej . [przypisy: ginekolog Warszawa, Warszawa ginekolog, ginekologia estetyczna ]