Pamięci Daniela – Odnawianie badań w celu zapobiegania przemocy w broni ad

September 3rd, 2018

W jego przypadku zakres problemu jest jasny: choroba serca jest największym zabójcą Amerykanów i chociaż interwencje i leki zmniejszyły śmiertelność, wiele z patofizjologii choroby pozostaje słabo poznanych. Dlaczego niektórzy ludzie mają zawał serca, a inni mają podobne nawyki. Zespół Gersztena pracuje nad zidentyfikowaniem metabolitów we krwi, które są markerem aktywności choroby. Badanie tych ścieżek daje wgląd w postęp choroby i może ostatecznie dostarczyć celów do interwencji terapeutycznej. Wielu badaczy z USA, finansowanych przez National Institutes of Health i American Heart Association, bada te pytania. Podobnie naukowe, oparte na dowodach podejście może zostać przyjęte w celu zmniejszenia chorobowości i umieralności z powodu broni palnej. Zarówno zakres problemu, jak i jego znaczenie dla lekarzy i pacjentów są bezdyskusyjne: w Stanach Zjednoczonych każdego roku 30 000 ludzi umiera z powodu kontuzji broni palnej, zgodnie z Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorób (CDC). Obrażenia od broni palnej codziennie wysyłają do szpitala 20 dzieci i młodzieży2; każdego roku 2000 osób otrzymuje rany kręgosłupa związane z raną kręgosłupa i stają się one przez całe życie.3 I to jest amerykański problem: amerykańskie dzieci w wieku od 5 do 14 lat są prawie 11 razy bardziej narażone na śmierć przez broń, niż ich odpowiedniki w innych kraje uprzemysłowione. 4 Według wszelkich racjonalnych definicji, przemoc karabinowa jest problemem zdrowotnym, a lekarze mogą odgrywać wiodącą rolę w traktowaniu tego jako fakt apolityczny.
Kiedy zmieniamy kwestię zachorowalności i umieralności związanej z bronią palną ze sfery politycznej na akademicką, można sformułować pytania badawcze, aby poruszyć obszary niepewności. I jest ich wiele. Ile pistoletów jest w Stanach Zjednoczonych. Gdzie i jak są przechowywane. Jaki procent sprawców zabójstw mógł przejść sprawdzenie przeszłości na dzień przed zabójstwem. Kiedy zadałem te pytania Davidowi Hemenwayowi, badaczowi zajmującemu się zapobieganiem urazom w Harvard School of Public Health, powiedział: Po prostu nie wiemy .
Jak możemy pominąć dane dotyczące tych podstawowych, odpowie dzialnych pytań. Historia stojąca za tłumieniem badań nad zapobieganiem urazom palnym jest dobrze znana5. W latach 80. i 90. XX wieku badania wspierane przez CDC wykazały, że obecność broni palnej w domu wiązała się ze zwiększonym ryzykiem samobójstwa i zabójstw. W odpowiedzi NRA zaapelował do Kongresu o zaprzestanie tej linii postępowania. Kongres przyjął, aw 1996 r. Przyjął środki budżetowe stwierdzające, że żadne fundusze CDC nie mogą być wykorzystywane do popierania lub promowania kontroli nad bronią . Dokładnie to, co było lub nie było dozwolone na mocy klauzuli, było niejasne – twierdzą badacze zajmujący się zapobieganiem urazom Kellermann i Rivara . Ale żaden federalny pracownik nie chciał ryzykować swojej kariery zawodowej ani finansowania agencji, aby się tego dowiedzieć. 5 Do roku 2011 zakaz ten obejmował wszystkie fundusze z National Institutes of Health.
Tak więc federalne badania nad zapobieganiem urazom palnym zmarniały, a wielu badaczy zaangażowanych w tę pracę zwróciło się w inne dziedziny. Dziś Hemenway szacuje, że 5 do 10 amerykańskich naukowców pracuje na pełnym etacie w tej dziedzinie. Sieć młodych badaczy uczących się ich metod jest jeszcze mniej obiecująca
[patrz też: przychodnia medicus, choroba hashimoto objawy psychiczne, ashwagandha skutki uboczne ]

Powiązane tematy z artykułem: ashwagandha skutki uboczne choroba hashimoto objawy psychiczne przychodnia medicus