Moze to byc przyczyna mylnego rozpoznania puchliny brzusznej

February 17th, 2018

Może to być przyczyną mylnego rozpoznania puchliny brzusznej. Jeżeli chory nie zgadza się na operację, to umiera z wyczerpania lub powikłań. Do groźnych powikłań należy szczególnie tężyczka (tetania), świadcząca o nadmiernej pobudliwości nerwów ruchowych. Spostrzega się ją w przypadkach znacznego rozszerzenia żołądka po częstych i bardzo obfitych wymiotach oraz po dokładnym wypłukaniu żołądka, w związku z alkalozą powstającą wskutek znacznych strat przez ustrój chloru i kwasów. Tężyczka wiedzie najczęściej do śmierci. Objawia się ona: 1) bardzo bolesnymi drgawkami klonicznymi j tonicznymi kończyn, twarzy, tułowia o różnym nasileniu; 2) utratą przytomności i śpiączką w ciężkich przypadkach (coma hypochloraemicum); 3) zwiększeniem pobudliwości nerwów mechanicznej (objaw Chvosteka) i elektrycznej faradycznej i galwanicznej (objaw Erba); 4) napadem tężyczki pod wpływem ucisku na pnie nerwowe ramienia przez 1-2 minuty (objaw Trous seau: układ palców ręki jak u położnika, ryc. 57); napad znika z zaprzestaniem ucisku; 5) obniżeniem poziomu wapnia w krwi (poniżej 9 mgera). Przebieg choroby w przypadkach rozszerzenia żołądka na tle kurczu odźwiernika zależy od choroby podstawowej. Po jej usunięciu rozszerzenie żołądka może ustąpić. W zwężeniu odźwiernika na tle rak, a rozszerzenie żołądka bywa przeważnie nieduże, zależnie od utraty łaknienia. [hasła pokrewne: objawy ciąży, endometrioza leczenie hormonalne, ginekologia estetyczna ]

Powiązane tematy z artykułem: endometrioza leczenie hormonalne ginekologia estetyczna objawy ciąży