Leczenie to daje zanik powiekszonych grudek chlonnych w okolicy ujsc trabek sluchowych

February 21st, 2018

W przeroście migdałka gardłowego wskazaniem do leczenia chirurgicznego są opisane tu objawy, przede wszystkim częste nawroty zapalenia ucha środkowego, upośledzenie słuchu, częsty nieżyt nosa i głębszych odcinków dróg oddechowych oraz powstrzymanie w rozwoju dziecka. W ostatnich latach ukazało się wiele prac naukowych poważnych autorów, zalecających zastosowanie 4-krotnego naświetlenia radem w ilości 50 mg włożonych do jamy gardłowo-nosowej przez jamę nosową na kilka minut (8-12 minut). Leczenie to daje zanik powiększonych grudek chłonnych w okolicy ujść trąbek słuchowych oraz na bocznej górnej i tylnej ścianie jamy gardłowo-nosowej. Zapobiega ono nawrotom zastoinowego nieżytu nosa oraz nieżytu i zapalenia uszu, co szczególnie jest niepokojące u dzieci. Wskazanie stanowią wszystkie okresy panującej epidemii chorób zakaźnych, krwawiączka (baemo philia), białaczka (leucaemia) i stany gorączkowe wszelkiego rodzaju. Również nie należy usuwać wyrośli adenoidalnych u dzieci z rozszczepem podniebienia i wyraźnym cuchnącym zanikowym nieżytem nosa. Operacja przerostu migdałka trzeciego nazywa się adenotomią. Wykonujemy ją albo bez znieczulenia, albo w znieczuleniu miejscowym (rozpylenia lub pędzlowanie 50f0 roztworem kokainy); stosuje się także uśpienie chlorkiem etylu lub eterem. [hasła pokrewne: leczenie endometriozy forum, endometrioza stopnie, leczenie endometriozy ]

Powiązane tematy z artykułem: endometrioza stopnie leczenie endometriozy leczenie endometriozy forum