Indyjskie aspiracje do powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego czesc 4

August 4th, 2018

Może powstać wiele modeli finansowania opieki zdrowotnej, publiczno-prywatna mieszanka świadczenia usług oraz nacisk na opiekę podstawową i sprawiedliwość zdrowotną. Różnorodność Indii będzie nadal manifestować się w regionalnych systemach opieki zdrowotnej przez kilka lat. Ciąża i poród
23-letnia kobieta jest w ciąży.
Pani Poonam mieszka na wsi Uttar Pradesh, gdzie wskaźnik śmiertelności matek wynosi 292 na 100 000 żywych urodzeń (w porównaniu z 66 w Kerali – wyniki zdrowotne ciąży różnią się znacznie w poszczególnych stanach Indii). Podobnie jak wiele osób w jej stanie, jest analfabetką i częścią społecznie upośledzonej społeczności. Pierwszą porcję miała w domu, gdy miała 18 lat, z tradycyjnym asystentem urodzenia (dai). Miała dwa poronienia w późniejszych ciążach.
Jej badanie przedporodowe i porada są świadczone w wiosce przez położną pomocniczą położną w Centrum Anganwadi, które dostarcza pożywnym posiłkom przedszkolakom. Zgodnie z zaleceniami ASHA (akredytowanej społecznej aktywistki zdrowia), wiejskiej kobiety, która funkcjonuje jako pracownik służby zdrowia w społeczności i zachęcona przez rządowe zachęty pieniężne, decyduje się na jej ostatnią dostawę do placówki służby zdrowia.
Kiedy ból porodowy pani Poonam zaczyna się około godziny 11 rano, jej rodzina informuje ASHA, który wzywa ambulans (specjalnie wyznaczony dla przypadków doręczenia), który zajmuje godzinę. Po dwóch godzinach dociera do najbliższej przychodni zdrowia (główny ośrodek zdrowia), ale pielęgniarka, która ją bada, informuje ją, że dziecko znajduje się w pozycji zamka, a obiekt nie jest przystosowany do obsługi jej przypadku. Zostaje skierowana do oddalonego o 50 km szpitala rejonowego, do którego można dotrzeć w ciągu godziny.
Oddział macierzyński w szpitalu rejonowym jest zatłoczony i minie jeszcze godzina, zanim pani Poonam zostanie przebadana i zabrana do pokoju pracy. Ona odczuwa wielki ból i jej stan się pogarsza, personel w końcu przeprowadza dostawę z pomocą o 17:30. Jej rodzina jest proszona o zakup leków i wacików z prywatnej apteki, chociaż plan rządowy teoretycznie zapewnia opiekę bez kosztów. Pani Poonam nie pobiera opłat za hospitalizację ani za opiekę medyczną.
Po wypisaniu wraca do swojej wioski. ASHA odwiedza ją w domu w ciągu następnych 7 tygodni, aby dowiedzieć się o jej zdrowiu i dziecku.

Zawał mięśnia sercowego
45-letni mężczyzna bez znanych wcześniej schorzeń ma zawał mięśnia sercowego (średni wiek pierwszego zawału mięśnia sercowego w Indiach jest dziesięć lat wcześniej niż w krajach zachodnich).
Pan Rajesh, zatrudniony jako nisko opłacany sprzedawca w sklepie odzieżowym w Delhi, wcześnie rano odczuwa silny ból w klatce piersiowej. Jego żona, nieświadoma żadnej usługi transportu awaryjnego, wzywa sąsiada do pomocy. Razem przewożą pana Rajesh taksówką do pobliskiej przychodni. Po elektrokardiogramie lekarz informuje, że zostanie zabrany do dużego szpitala, ponieważ atakiem serca nie można zarządzać w jego małej klinice.
Nie przyjmując aspiryny, pan Rajesh zostaje przeniesiony do pobliskiego prywatnego miejskiego szpitala. Ponieważ jest nieubezpieczony, powiedziano mu, że będzie musiał zapłacić do 8 000 USD (US) za przyjęcie, które obejmuje angioplastykę i intensywną terapię, ale to leczenie lekiem rozpuszczającym skrzepy obniży koszty do około 4000 USD
[więcej w: zespoły genetyczne u dzieci, przychodnia reymonta, choroba hashimoto objawy psychiczne ]

Powiązane tematy z artykułem: choroba hashimoto objawy psychiczne przychodnia reymonta zespoły genetyczne u dzieci