Demedykalizacja zapobiegania i leczenia AIDS w Afryce ad

November 1st, 2018

Aby uzyskać leczenie, tacy pacjenci czekają długie spacery do ośrodków zdrowia lub wysokie koszty transportu, godziny oczekiwania w kolejkach i słabe, czasem stygmatyzujące, konsultacje. W przeciwieństwie do pacjentów z objawami ci pacjenci nie widzą krótkoterminowych korzyści z leczenia. Nic dziwnego, że często słabo stosują się do schematów ART lub szybko je powstrzymują. Wielu pracowników służby zdrowia uważa, że takim pacjentom nie powinno się oferować leczenia, aby personel kliniki mógł skoncentrować się na chorych pacjentach. Doświadczenia Médecins sans Fronti.res i innych sugerują, że rozwiązaniem nie jest zaprzeczanie ludziom wcześniejszego leczenia, ale raczej wdrażanie polityk i strategii, które zmniejszają obciążenie związane z ich opieką. Takie polityki i oparte na społeczności modele opieki są już dobrze opisane, 5 zostały zatwierdzone przez Światową Organizację Zdrowia i zawarte w krajowych wytycznych, ale teoretyczne zaangażowanie w nie jest powiązane z finansowaniem.
Podobnie jak inne przewlekłe choroby, ART najlepiej przyjmować w domu, z tabletkami dostępnymi poprzez powtarzane recepty w lokalnych aptekach lub nawet pocztą. Test obciążenia wirusem przeprowadzany co 6 lub 12 miesięcy może poinformować osoby zarażone wirusem HIV, jeśli dobrze sobie radzą i nie potrzebują opieki medycznej, tak jak testy glikowanej hemoglobiny informują pacjentów z cukrzycą.
Zdrowi pacjenci wymagają wsparcia przy wsparciu społeczności, wspieranego przez solidne systemy monitorowania i oceny, dostarczania leków i badań laboratoryjnych. Osoby wymagające opieki medycznej – w celu rozpoczęcia ART, gdy są chore lub cierpią z powodu skutków ubocznych leków, lub z powodu wysokiego miana wirusa lub niskiej liczby CD4 – należy odróżnić od osób, które nie są.
Warto podkreślić pięć elementów tego podejścia. Po pierwsze, dostarczanie leków powinno być skoncentrowane na pacjencie: powinno pasować do życia pacjentów, wymagając minimalnego czasu i być usunięte z konsultacji klinicznych. Osoby stabilne, zdrowe, zakażone wirusem HIV, przyjmujące raz na dobę schematy o niskiej toksyczności, mogą otrzymywać uzupełnienia trwające co najmniej 3 miesiące od placówki znajdującej się blisko domu, z niewielkim kolejkowaniem lub bez kolejkowania. Najlepiej byłoby, gdyby dostępne były różne szybkie opcje, w tym apteki społecznościowe. Społeczne grupy ART i kluby przywiązania (patrz artykuł Perspektywa Campion, strony 301-303) mogą dalej minimalizować obciążenie, przy czym jedna osoba zbiera narkotyki dla kilku innych osób. Takie podejście zmniejsza koszty i zwiększa retencję i powinno stać się normą, a nie wyjątkiem.
Technika próbkowania krwi metodą suszenia-krwi do monitorowania obciążenia wirusem, Thyolo, Malawi. Giulio Donini / UNITAID
Po drugie, coroczny pomiar obciążenia wirusem powinien zastąpić rutynowe testy CD4 dla stabilnych, zdrowych biorców ART. Ocena taka stanowi obiektywną miarę skuteczności leczenia i może złagodzić wątpliwości lekarzy dotyczące przestrzegania zaleceń. Jeśli test na wysuszonych plamach krwi (z wynikami dostarczonymi bezpośrednio do pacjentów i klinicystów, w miarę możliwości za pomocą wiadomości tekstowych) ujawnił niewykrywalną wiremię (patrz zdjęcie), pacjent mógł nadal otrzymywać opiekę minimalnie obciążoną , z coroczną wizytą w klinice . Wysoki poziom wirusa powinien wywoływać interwencję doradczą, aby zaadresować przestrzeganie zaleceń, najlepiej na poziomie społeczności, popartą badaniami przesiewowymi i zmianami w zależności od potrzeby, aż do ustąpienia wirusa
[przypisy: baclofen alkoholizm, darmowe leki dla seniorów, choroba hashimoto objawy psychiczne ]

Powiązane tematy z artykułem: baclofen alkoholizm choroba hashimoto objawy psychiczne darmowe leki dla seniorów