Badanie ruchowosci kregoslupa

July 15th, 2019

Badanie ruchowości kręgosłupa nie daje danych co do mocy bólu, natomiast udziela odpowiedzi na pytanie, kiedy się ból zaczyna. Chory z uszkodzeniem okolicy krzyżowo-biodrowej zgina kręgosłup lędźwiowy do granicy elastyczności, ale hamuje pochylanie, natychmiast, gdy napinają się zginacze podudzi i miednica skręca się do przodu, ponieważ ruch miednicy odbija się na stawie krzyżowo-lędźwiowym. Natomiast. chory z uszkodzeniem okolicy lędźwiowo-krzyżowej dotyczącym więzadeł tylnych, stawów lub mięśni prostujących grzbiet usiłuje wszelkimi sposobami przeszkodzić powstaniu napięcia w miejscach chorych: stara się przerzucić wszystkie ruchy na kręgosłup piersiowy i stawy biodrowe. Chory z uszkodzeniem okolicy krzyżowo-biodrowej może niejednokrotnie pochylać się swobodnie w pozycji siedzącej, pochylając zarówno kręgosłup, jak miednicę, ponieważ zginacze podudzi nie są napięte w pozycji siedzącej, Natomiast chory z uszkodzeniem okolicy lędźwiowo-krzyżowej zginając kręgosłup postępuje jednakowo stojąc, czy siedząc, W uszkodzeniu krzyżowo-biodrowym unoszenie nóg w pozycji leżącej jest wyraźnie ograniczone po stronie chorej. [więcej w: ból kości ogonowej podczas siedzenia, sadva, sadva forum ]

No Responses to “Badanie ruchowosci kregoslupa”

1. Murmur Says:

lekarze stwierdzili u mnie niedoczynnosć ciąży przepisali leki

2. Shooter Says:

[..] odnosnik do informacji w naukowej publikacji odnosnie: zdrowy sen[...]

3. Scrapper Says:

Zupełne lekceważenie nietoksycznych terapii